Friday 22 September 2017

Homework 25-29 Septembre

Study in your Dictionnaire personnel numbers 0-60 and Les actions (1).

Work on Duolingo 10-15 mins every day.

Bring your duo-tang Sciences Sociales home and review what we learned this week.

Finish your project Ma chanson française. You need to be ready to present on Friday September 29th. Please share it by email with me josee.gauthier@ocsb.ca .


Critères de réussite (Ma chanson française)

Ce que mon projet doit contenir:
  • Choisir une chanson
  • Écrire et traduire le refrain
  • Informations sur le chanteur (1-2 phrases)
  • Informations sur le compositeur (1-2 phrases) ou le musicien (1-2 phrases)
  • Pourquoi ais-je choisi cette chanson ( 2 raisons)?
  • J’inclus des images


Here is a copy of Madame Gauthier's presentation. La chanson On dirait written by Amir.
https://docs.google.com/presentation/d/1bnTcdwYNNxKSbBfNygkcTFilQCm84AEKa_tk9-nhREo/edit#slide=id.p

No comments:

Post a Comment